W każdym garażu przydaje się prostownik do akumulatorów. Obecnie są dostępne różne ładowarki. Prymitywne, które zawierają tylko transformator i mostek prostowniczy i jest ich naprawdę wiele. Różnią się jedynie wzorem obudowy. Stanowczo odradzam ich stosowanie.
Drugi rodzaj to ładowarki posiadające układ regulacji napięcia lub prąd lub obu parametrów jednocześnie. Do tej grupy należy właśnie niżej opisywana ładowarka.
Dawno temu sceptycznie podchodziłem do tego typu urządzeń, zwłaszcza sprzedawanych w marketach. Niestety myliłem się i to bardzo.
Pełna nazwa to ULTIMATE SPEED ULG 3,8 A1. Jest to ładowarka akumulatorów z ładowaniem konserwującym pulsacyjnym nadającym się do ładowania zwykłego i ładowania konserwacyjnego akumulatorów ołowiowych 6V lub 12V z roztworem lub żelem elektrolitycznym. Oprócz tego może ona służyć do regeneracji całkowicie rozładowanych akumulatorów. Ładowarka posiada układ ochronny zapobiegający powstawaniu iskier i przegrzewaniu.
Ładowarka posiada 4 tryby ładowania, wybierane za pomocą przycisku MODE.
Tryb 1 „6V” (7,3V / 0,8A)
Tryb 2 „Motocykl 12V” (14,4V / 0,8A)
Tryb 3 „Samochód 12V” (14,4V / 3,8A)
Tryb 4 „Zima 12V” (14,7V / 3,8A)
Spód ładowarki informuje nas o niemieckim pochodzeniu.
Dodatkowo widzimy, że klasa ochronności to IP 65. Oznacza to, że
6 ? Ochrona przed wnikaniem kurzu
Całkowita ochrona aktywnych lub ruchomych elementów wewnętrznych przed wpływem kurzu.
5 ? Ochrona przed strumieniem wody
Strumień wodny z dyszy bezpośrednio lub pośrednio skierowany na obiekt nie powinien wywoływać żadnych niepożądanych efektów.
Klemy zaciskowe wykonane są przyzwoicie. W zupełności wystarczą do prądów jakie można uzyskać z tej ładowarki. Dodatkowo są izolowane tworzywem.
Instrukcja Prostownik Akumulatorowy Ultimate Speed
Podsumowanie:
Ładowarka sprawia wrażenie solidnie wykonanej. I rzeczywiście jest taka. Posiadam ją kilka lat, wielokrotnie ładowałem wszelkie akumulatory i nie było z nią żadnych problemów. W handlu dostępnych jest wiele podobnych urządzeń bardziej znanych producentów. Jednak ich cena jest kilkukrotnie wyższa. Nie widzę jednak potrzeby aby przepłacać.
Całkowicie się zgadzam z opinią Pawła. Jest na tyle uniwersalnym i prostym urządzeniem, że zakupiłem je również dla firmy, w której pracuję. Poleciłem ją także kolegom i wszyscy są zdania, że za tak niską cenę nie ma innego urządzenia tej klasy.
Właśnie zakupiłem taki prostownik. Podłączyłem do wyładowanego akumulatora 12V, podczas próby przełączania na poszczególne tryby nie chce przełączyć na tryb 3. Zatrzymuje się na trybie 1 tylko na moment by po chwili całkiem się wyłączyć. Świeci tylko dioda gotowości. Nie wiem o co chodzi??? Może mi coś doradzicie, a może prostownik jest z wadą fabryczną. Pierwszy raz go włączałem. Proszę o opinię.
Najpierw podładuj innym prostownikiem do 12v a potem zamień na ten twuj
Twój
Akumulator ma za niskie napięcie i nie chce się wzbudzić. W sumie u mnie też zauważyłem ten problem. Ja zawsze podładowałem akumulator innym prostownikiem i już nie było problemów ze startem.
Aczkolwiek na 22 str. instrukcji jest:
Po podłączeniu ładowarki do akumulatora i uruchamiany jest proces ładowania, a urządzenie wykrywa automatycznie napięcie akumulatora.
Urządzenie przełącza się na tryb ładowania impulsowego, jeśli napięcie waha się w granicach 7,5 V ? 0,5 do 10,5 V ? 0,5 V.
Ładowanie impulsowe trwa do osiągnięcia w akumulatorze napięcia wynoszącego 10,5 V ? 0,5 V.
Po osiągnięciu tego stanu, ładowarka akumulatorów przechodzi na normalny tryb ładowania, który został przedtem wybrany.
Teraz można szybko i bezpiecznie naładować akumulator. Za pomocą tej metody można ładować i ponownie używać większość zużytych akumulatorów
W sumie nie testowałem tej funkcji, a trzeba by.
A dlaczego piszą że można ładować rozładowane jak nie można przejść na 12v tylko się wyłącza
Dziękuję za odpowiedź, ale …”…Po osiągnięciu tego stanu, ładowarka akumulatorów przechodzi na normalny tryb ładowania, który został przedtem wybrany.” – tylko jak można przejść w tryb ładowania przedtem wybrany, skoro nie można przejść z 6V do trybu 12V ?
Nie wiem czy nie zwrócę go do sklepu.
Myślałem, że wreszcie po zakupie nowego prostownika nie będę musiał pożyczać, a jednak bez tego się nie obejdzie.
Jak masz tak nisko rozładowany akumulator to możesz go jedynie wywalić na złom
Ta ładowarka wykryje akumulatory rozładowane max do 7.5 V. Jeżeli Voltów jest mniej urządzenie nie da rady „zobaczyć” akumulatora.
Witam ,
Można tym prostownikiem ładować akumulatory żelowe 12 v 120 Ah ? ( aku do silnika zaburtowego )
Można – na okrągło ładuje 2 aku
Mozna
Prostownik ma jedną wadę. Przestaje działać przycisk „MODE”. Już w kilku egzemplarzach wymieniałem. Montowałem większy, byleby pod membranę się zmieścił. Poza tym prostownik jest bardzo dobry.
Witam nigdzie nie pisze na jaki kolor pala się poszczególne diody gorna i dolna przy całkowitym naldowaniu aumulatora?!
Panowie, a przy jakiej ujemnej temp. można ładować tym prostownikiem? Ja przeważnie ładuję na zewnątrz, ojciec ma nieogrzewany blaszak, a jak czytałem to sporo ładowarek mikroprocesorowych przestaje ładować poniżej 0st/C? Osobiście mam ochotę na CTEK 5.0, tylko ta cena…
Panowie akumulatory pełen żel można tym ładować ?
Niestety ładowarka ma poważną wadę. Nie ma trybu „zimnego” dla akumulatorów motocyklowych (czyli małych). Przy temperaturach w okolicach 0C ładowarka mocne niedoładowuje. Wynika to z ujemnego dryftu temperaturowego napięcia akumulatora. akumulator w niskich temperaturach na znacznie wyższe napięcie niż ciepły. Producent przewidział (Tryb 4 „Zima 12V” (14,7V / 3,8A)) podnosząc końcowe napięcie ładowania o 0.4V. To braaaadzo dużo (różnica pomiędzy akumulatorem naładowanym w 100% a naładowanym w 50% to, według firmy Yuasa, 0.5V ) . Ładowarka ta nie nadaje się do ładowania akumulatorów motocyklowych zimą. Brakuje jej też wyboru typu akumulatora. Akumulatory AGM wymagają innego napięcia końca ładowania. Poza tymi uwagami, jest to całkiem fajna prosta ładowarka.
Ale myślisz, że można tą ładowarką ładować aku typ AGM w samochodach?
A ja zakupiłem prostownik markowy CTEK i taki polecam. jedyna jego wada to cena, kilka razy droższy od tego z Liedla, ale Mercedes też jest droższy od Pandy i ludzie tez je kupują. To jest rzecz, która się kupuje raz na kilkadziesiąt lat i nie warto sępić.
Te prostowniki to bzdura, posiadam 2 prostowniki tej marki, jeden bez wyświetlacza drugi z i oba ładują jedynie prądem 0,8A przez cały okres, niezależnie od napięcia akumulatora. Nie polecam!
Zgadzam się ją posiadam ten z wyświetlaczem i też niedoładowuje
akoś i funkcjonalność do cena wypada bardzo dobrze.
Na plus
bezpieczny dla instalacji – można bez obaw ładować bez odpinania klem
małe wymiary
3 lata bezproblemowej gwarancji
poprawne działanie
Teraz wady:
Paradoksalnie jest to prostownik tylko do akumulatorów w dobrym stanie, a takich najczęściej nie trzeba doładowywać 🙂
Lekko zasiarczonego aku już nie naładujemy, ponieważ w takim aku bardzo szybko rośnie napięcie, a bateria nie za bardzo chce przyjmować prąd. W takiej sytuacji prostownik po osiągnięciu 14,5V ładownie zostaje przerwane, mimo że aku jest dalej rozładowany. Taki akumulator często udaje się jeszcze naładowań klasycznym prostownikiem transformatorowym, natomiast tanim prostownikiem procesorowym jak ultimate speed itp. jest to niemożliwe.
Delikatne kabelki.
Podsumowując: nadaje się do ładownia akumulatora, który jest w dobrej kondycji, ale np. wyładował się bo nie wyłączyliśmy świateł, albo pojazd stał długo nie ruszany. Jeżeli liczycie, że uda się wam doładować aku, który ma małą sprawność i tchnąć w niego jeszcze trochę życia to się zawiedziecie.
Mam ten prostownik 2 lata. Jeżdzę na krótkich dystansach więc aku ciągle niedoładowany. Raz w roku przed zimą ładuję swój aku z 2014r i nie mam z nim żadnych problemów.
Jaki to test skoro koleś nie ładował ani nie sprawdził gęstości elektrolitu? Ch… nie test. Tylko opis towaru i tyle.
Oczywiście, że ładowałem akumulatory. Po to właśnie kupiłem tą ładowarkę. Parametry ładowanie dokładnie takie jak w specyfikacji. Co do pomiaru gęstości to chyba pan fachowiec nie widział obecnych akumulatorów. Tak to by wiedział, że nie za bardzo jest jak ją zmierzyć. 😉
Odgrzeje temat. Żeby zrobic dobry test musimy sprawdzic gęstość elekteolitu-wbrew pozorom w każdym akumulatorze da sie to zrobić, mniej lub bardziej inwazyjnie. Gwarantuje Ci ze ta ładowarką nie zrobi gęstości elektrolitu-czyli po naładowaniu nią rozładowanego akumulatora będzie on tylko coraz bardziej się niszczył. Żeby zrobić gęstość potrzebujemy większego napięcia, min. 2.7V na cele, a niewiele pracowników ma takie napiecie. Poza tym żeby naladowac akumulator 60ah tym sprzętem potrzebujemy około 2 dni – testowane. Więc on nadaje sie tylko żeby profilaktycznie raz na jakis czas doładować sprawny w miarę naładowany akumulator.
kaz-mierz
Mam pytanko do fachowców, czy mogę doładować akumulator ,,start-stop”?
w trybie zimowym
Możesz, w trybie * zimowym
Witam Pana serdecznie.
Ponieważ widze że ma Pan doświadczenie z ładowarką zLidla.chcę uprzejmie poprosic o kontakt celem dopytania nurtującego mnie problemu.Prosze o wyrozumiałość i maila.Pozdrawiam Jerzy .