Images tagged "m50"

0 komentarzy

  1. Mam pytanie. Do czujnika halla nie potrzeba modułu zapłonowego? wystarczy podłączyć zasilanie z aku i impuls do cewki WN i ma hulać tak? 😉

  2. Jeśli zastosujemy czujnik halla to obowiązkowo musimy założyć również moduł.

  3. Rozumiem, ten schemat modułu który jest wyżej pokazany będzie współpracował z czujnikiem?

  4. Moduł będzie współpracował zarówno z czujnikiem jak i z platynkami. Jeśli będzie z czujnikiem halla, to należy usunąć kondensator przy platynkach.

    Rezystor o wartości 300ohm/ 1W jest użyty aby uzyskać prąd oczyszczający styki przerywacza. Stosując halla można zmienić wartość rezystora 300ohm/ 1W na 1k/ 0,25W.

    • a czy przy podłączaniu czujnika halla nie należy też odłączyć przewodu impulsu od zasilania modułu? (chodzi mi o to że na schemacie modułu przy otwatciu przerywacza na tranzystor T1 działa prąd z zasilania modułu. Po zamianie przerywacza na czujnik halla moduł będzie się zachowywał jakby przerywacz był cały czas otwarty)

  5. Ten moduł będzie robił mi znajomy elektryk, myśle że lepiej będzie przerobić zasilanie na 6V, ta zmiana chyba zaoszczędzi trochę prądu w aku

  6. A nie prościej użyć także modułu zapłonowego z samochodu np. Golf II na gaźniku.

    • Zależy dla kogo prościej. Ja miałem wszystkie elementy w domu, więc godzina roboty i gotowe. Jak ktoś ma gotowy moduł to niech zakłada. Ja staram się omijać szroty. Chciałem kiedyś kupić aparat zapłonowy i ibizy – to mi zaśpiewali 120zł za stare g.wno. A nowy na allegro 60zł.

  7. Całkowicie się zgadzam z opinią Pawła. Jest na tyle uniwersalnym i prostym urządzeniem, że zakupiłem je również dla firmy, w której pracuję. Poleciłem ją także kolegom i wszyscy są zdania, że za tak niską cenę nie ma innego urządzenia tej klasy.

  8. Prędkość maksymalna:
    – na siedząco 100 km/h
    – na leżąco
    lub z szybką 110 km/h

  9. Dokładnie tak jak Roman pisze. Mój błąd .Nie wiem skąd to wziąłem 😉

  10. Lubie wracac na ta strone ale musze przyznac ze ciezko bylo ja znalezc w google, byla gdzies na 5 stronie. Przydalo by sie jej pozycjonowanie polecam wpisac w google :
    seo stronka z seo poradami
    i znajdziesz tam ciekawy i darmowy sposob na podniesienie pozycji w wyszukiwarkach

  11. Właśnie zakupiłem taki prostownik. Podłączyłem do wyładowanego akumulatora 12V, podczas próby przełączania na poszczególne tryby nie chce przełączyć na tryb 3. Zatrzymuje się na trybie 1 tylko na moment by po chwili całkiem się wyłączyć. Świeci tylko dioda gotowości. Nie wiem o co chodzi??? Może mi coś doradzicie, a może prostownik jest z wadą fabryczną. Pierwszy raz go włączałem. Proszę o opinię.

  12. Akumulator ma za niskie napięcie i nie chce się wzbudzić. W sumie u mnie też zauważyłem ten problem. Ja zawsze podładowałem akumulator innym prostownikiem i już nie było problemów ze startem.

    Aczkolwiek na 22 str. instrukcji jest:
    Po podłączeniu ładowarki do akumulatora i uruchamiany jest proces ładowania, a urządzenie wykrywa automatycznie napięcie akumulatora.
    Urządzenie przełącza się na tryb ładowania impulsowego, jeśli napięcie waha się w granicach 7,5 V ? 0,5 do 10,5 V ? 0,5 V.
    Ładowanie impulsowe trwa do osiągnięcia w akumulatorze napięcia wynoszącego 10,5 V ? 0,5 V.
    Po osiągnięciu tego stanu, ładowarka akumulatorów przechodzi na normalny tryb ładowania, który został przedtem wybrany.
    Teraz można szybko i bezpiecznie naładować akumulator. Za pomocą tej metody można ładować i ponownie używać większość zużytych akumulatorów

    W sumie nie testowałem tej funkcji, a trzeba by.

  13. Dziękuję za odpowiedź, ale …”…Po osiągnięciu tego stanu, ładowarka akumulatorów przechodzi na normalny tryb ładowania, który został przedtem wybrany.” – tylko jak można przejść w tryb ładowania przedtem wybrany, skoro nie można przejść z 6V do trybu 12V ?
    Nie wiem czy nie zwrócę go do sklepu.
    Myślałem, że wreszcie po zakupie nowego prostownika nie będę musiał pożyczać, a jednak bez tego się nie obejdzie.

  14. Jak masz tak nisko rozładowany akumulator to możesz go jedynie wywalić na złom

  15. Ta ładowarka wykryje akumulatory rozładowane max do 7.5 V. Jeżeli Voltów jest mniej urządzenie nie da rady „zobaczyć” akumulatora.

  16. siemka. posiadam jawe 350 i też marzy mi sie zaplon elektroniczny moduł + czujnik hala z golfa 2 jednak na cewkach od simsona. nie wiem jak to ugryźć. może ktoś mi to łopatologicznie wytłumaczyc? moj @ koliber87@o2.pl

  17. Jeśli mają być 2 cewki to muszą być 2 moduły. Jak by co to mam jeszcze takie moduły w jednej obudowie. Konstrukcja będzie podobna do mojej aby potrzebny jest drugi czujnik i inny wzór blaszki roździelającej.

    • z klamotami nie ma problemu jednak gorzej z rzeczową wiedzą. nigdzie nie mogę znaleźć prostego schematu. Blaszka rozdzielająca od zapłonu z golfa 2 tylko z dwoma przesłonami a nie z 4. Moduł ma aż 7 pinów, oto co pod który się podłącza:
      1. masa wychodząca na cewkę zapłonową
      2. masa motocykla, np z aku
      3. masa wychodząca dla czujnika halla
      4. plus ze stacyjki/aku
      5. plus wychodzący do czujnika halla
      6. przychodzący sygnał z halla
      7. coś tam, nie używamy go
      natomiast czujnik hala ma 3 kable i ni jak są opisane wiec ni jak nie wiem gdzie ktory

      • Skoro masz opisane do czego służy poszczególny pin w module, to schemat jest zbędny ;). Wpisz w gogle nr.modułu z dopiskiem schemat podłączenia i napewno coś znajdziesz.

  18. wiatm mam problem. Mianowicie mam dwa halle dwa moduły. na jednym cylindrze nie mogę uzyskać iskry obojętnie jak podłącze (zamiana modułów, halli, cewek) iska przeskoczy jak załącze prąd lub dotknę próbówką kabla sygnałowego od halla.

  19. Witam
    Gdzie można kupić taki czujnik z wyświetlaczem biegów?

  20. Witam ,
    Można tym prostownikiem ładować akumulatory żelowe 12 v 120 Ah ? ( aku do silnika zaburtowego )

  21. Prostownik ma jedną wadę. Przestaje działać przycisk „MODE”. Już w kilku egzemplarzach wymieniałem. Montowałem większy, byleby pod membranę się zmieścił. Poza tym prostownik jest bardzo dobry.

  22. Witam nigdzie nie pisze na jaki kolor pala się poszczególne diody gorna i dolna przy całkowitym naldowaniu aumulatora?!

  23. Panowie, a przy jakiej ujemnej temp. można ładować tym prostownikiem? Ja przeważnie ładuję na zewnątrz, ojciec ma nieogrzewany blaszak, a jak czytałem to sporo ładowarek mikroprocesorowych przestaje ładować poniżej 0st/C? Osobiście mam ochotę na CTEK 5.0, tylko ta cena…

  24. Zgadzam sie w 100% sam mialem wybor koledzy czy pasja? Wybralem kolegow ale z pasja ,Motocykle to najpiekniejsza rzecz jaka mam na Swiecie ,rzecz bo ludzie z ta sama zajawka to cos bezcennego:D

  25. Panowie akumulatory pełen żel można tym ładować ?

  26. Niestety ładowarka ma poważną wadę. Nie ma trybu „zimnego” dla akumulatorów motocyklowych (czyli małych). Przy temperaturach w okolicach 0C ładowarka mocne niedoładowuje. Wynika to z ujemnego dryftu temperaturowego napięcia akumulatora. akumulator w niskich temperaturach na znacznie wyższe napięcie niż ciepły. Producent przewidział (Tryb 4 „Zima 12V” (14,7V / 3,8A)) podnosząc końcowe napięcie ładowania o 0.4V. To braaaadzo dużo (różnica pomiędzy akumulatorem naładowanym w 100% a naładowanym w 50% to, według firmy Yuasa, 0.5V ) . Ładowarka ta nie nadaje się do ładowania akumulatorów motocyklowych zimą. Brakuje jej też wyboru typu akumulatora. Akumulatory AGM wymagają innego napięcia końca ładowania. Poza tymi uwagami, jest to całkiem fajna prosta ładowarka.

  27. Już przejechane 9500 km.

  28. A ja zakupiłem prostownik markowy CTEK i taki polecam. jedyna jego wada to cena, kilka razy droższy od tego z Liedla, ale Mercedes też jest droższy od Pandy i ludzie tez je kupują. To jest rzecz, która się kupuje raz na kilkadziesiąt lat i nie warto sępić.

  29. Te prostowniki to bzdura, posiadam 2 prostowniki tej marki, jeden bez wyświetlacza drugi z i oba ładują jedynie prądem 0,8A przez cały okres, niezależnie od napięcia akumulatora. Nie polecam!

  30. akoś i funkcjonalność do cena wypada bardzo dobrze.
    Na plus
    bezpieczny dla instalacji – można bez obaw ładować bez odpinania klem
    małe wymiary
    3 lata bezproblemowej gwarancji
    poprawne działanie

    Teraz wady:
    Paradoksalnie jest to prostownik tylko do akumulatorów w dobrym stanie, a takich najczęściej nie trzeba doładowywać 🙂
    Lekko zasiarczonego aku już nie naładujemy, ponieważ w takim aku bardzo szybko rośnie napięcie, a bateria nie za bardzo chce przyjmować prąd. W takiej sytuacji prostownik po osiągnięciu 14,5V ładownie zostaje przerwane, mimo że aku jest dalej rozładowany. Taki akumulator często udaje się jeszcze naładowań klasycznym prostownikiem transformatorowym, natomiast tanim prostownikiem procesorowym jak ultimate speed itp. jest to niemożliwe.
    Delikatne kabelki.

    Podsumowując: nadaje się do ładownia akumulatora, który jest w dobrej kondycji, ale np. wyładował się bo nie wyłączyliśmy świateł, albo pojazd stał długo nie ruszany. Jeżeli liczycie, że uda się wam doładować aku, który ma małą sprawność i tchnąć w niego jeszcze trochę życia to się zawiedziecie.

  31. witam
    czy ten zaplon bedzie chodzil na orginalnej cewce butelkowej?
    mam na mysli zeby tylko modul i ten czujnik zamontowac.

  32. Mam ten prostownik 2 lata. Jeżdzę na krótkich dystansach więc aku ciągle niedoładowany. Raz w roku przed zimą ładuję swój aku z 2014r i nie mam z nim żadnych problemów.

  33. Bolo fifolo

    Jaki to test skoro koleś nie ładował ani nie sprawdził gęstości elektrolitu? Ch… nie test. Tylko opis towaru i tyle.

    • Oczywiście, że ładowałem akumulatory. Po to właśnie kupiłem tą ładowarkę. Parametry ładowanie dokładnie takie jak w specyfikacji. Co do pomiaru gęstości to chyba pan fachowiec nie widział obecnych akumulatorów. Tak to by wiedział, że nie za bardzo jest jak ją zmierzyć. 😉

  34. witam czy istnieje możliość kupna tego zapłonu?

  35. tylko że aparat od 126 też nie ma przyspieszacza….

  36. Odgrzeje temat. Żeby zrobic dobry test musimy sprawdzic gęstość elekteolitu-wbrew pozorom w każdym akumulatorze da sie to zrobić, mniej lub bardziej inwazyjnie. Gwarantuje Ci ze ta ładowarką nie zrobi gęstości elektrolitu-czyli po naładowaniu nią rozładowanego akumulatora będzie on tylko coraz bardziej się niszczył. Żeby zrobić gęstość potrzebujemy większego napięcia, min. 2.7V na cele, a niewiele pracowników ma takie napiecie. Poza tym żeby naladowac akumulator 60ah tym sprzętem potrzebujemy około 2 dni – testowane. Więc on nadaje sie tylko żeby profilaktycznie raz na jakis czas doładować sprawny w miarę naładowany akumulator.

    • kaz-mierz
      Mam pytanko do fachowców, czy mogę doładować akumulator ,,start-stop”?
      w trybie zimowym

  37. Krzysztof Szwajger

    Przy wzroście 194 cm swoją laleczką 477 jeżdżę 104 km/h

  38. Petroniusz Pyżyński

    Co to jest keyston czy jak to się pisze. Czy to jakiś custom?