Jest to urządzenie oparte na mikrokontrolerze Attiny 2313. Zadaniem jego jest wyświetlenie informacji o aktualnie włączonym biegu.
Może on być zastosowany w każdym pojeździe z sekwencyjną skrzynią biegów.
Sterowanie odbywa się poprzez 2 czujniki hallotronowe umieszczone w okolicy dźwigni zmiany biegów. Na dźwigni umieszczamy miniaturowy magnes. Układ ten minimalnie ingeruje w instalację elektryczną pojazdu. Wpinamy jest za pomocą tylko 3 przewodów, tzn: plus, minus oraz sygnał z czujnika biegu neutralnego. Cyfry wyświetlane są na wyświetlaczu LED barwy czerwonej. Inne kolory są słabo widoczne w słońcu. Mamy możliwość ustalenia liczby biegów w zakresie od 2 do 8. Jest to realizowane za pomocą bardzo prostej procedury programującej, którą możemy przeprowadzać dowolną ilość razy. Wykonujemy jedynie gdy chcemy zmienić liczbę biegów. Oczywiście wszystko jest zapisywane w nieulotnej pamięci mikroprocesora.
Opis układu:
- Wyświetlanie aktualnego biegu na wyświetlaczu LED
- Kolor wyświetlacza – czerwony
- Możliwość programowania od 2 do 8 biegów
- Bardzo prosta procedura programowania.
- Podłączenie do instalacji – 3 kable ( plus, minus, sygnał z czujnika luzu )
- Zwiększanie jasności wyświetlacza w dużym słońcu.
- Jedna płytka z czujnikami połączona na stałe z obudową wyświetlacza. Drugi przewód do wpięcia w instalację motocykla.
Mała uwaga:
Układ sterowania z magnesami ma pewną małą wadę. Trzeba prawidłowo wbijać biegi, czyli naciskać dźwignię do oporu. Niekiedy jest możliwe zapięcie biegu pomimo, że nie nacisnęliśmy dźwigni do końca. I właśnie w takim przypadku może pojawić się sytuacja, że czujnik nie wykryje sygnału.
Niestety, 100% pewność daje tylko układ wyświetlacza sterowany przerobionym czujnikiem biegu neutralnego. Musi on posiadać osobny styk do każdego biegu. Nie wszystkie motocykle jednak pozwalają na taką modernizację.
W skład zestawu wchodzi:
- Wyświetlacz biegów,
- Dwa magnesy,
- Instrukcja programowania.