MONTAŻ CZUJNIKA:
Początkowo planowałem zamontować czujnik na osłonie wałka biegów. Jest to najłatwiejsze rozwiązanie. Wystarczy na plastykową obudowę przy dźwigni biegów przykleić płytkę z czujnikami, a na popychacz łączący wałek biegów z dźwignią dwa magnesy.
Jednak stwierdziłem, że to mało estetyczne rozwiązanie. Później stwierdziłem, że można wszystko tam wkomponować, że nie będzie żadnego śladu. Po prostu znalazłem śrubę silnika, która umożliwiała dokręcenie do niej wspornika. Ale po kolei. 😎
Tak więc odkręcamy dźwigienkę biegów, zdejmujemy osłonę i ukazuje nam się taki widok.
Następnie dorabiamy z blaszki wspornik pod czujnik.
Przykręcamy go do śruby silnika. Potrzebna jest nam nakrętka o gwincie z drobnym zwojem. Nie Pamiętam wymiaru. Ja znalazłem przy rowerze przy osi suportu. 😎
Przyklejamy czujnik np. za pomocą piankowej taśmy dwustronnej.
Dorabiamy kolejny wspornik z blachy. Tym razem do zamocowania dwóch magnesów. Zakładamy ją na wałek zmieniacza biegów.
Teraz pozostaje nam tylko odpowiednio ustawić magnesy, a następnie je przykleić za pomocą jakiegoś kleju.
PODŁĄCZENIE DO INSTALACJI:
Wyświetlacz biegów podłączamy do instalacji motocykla za pomocą trzech przewodów. Potrzebujemy plus, minus i sygnał z czujnika luzu. Najłatwiej podpiąć się pod kable w lampie. Moja instalacja jest trochę bardziej rozbudowana, ponieważ wpięte były już grzane manetki. Mam nadzieję, że zdjęcia rozwiążą wszelkie pytania. Aha przewody zostały wpięta za pomocą szybkozłączek bez przecinania kabli w instalacji.
Tutaj mamy plus:
Tutaj mamy minus:
A tutaj sygnał z czujnika luzu:
W niedługim czasie przedstawię inny sposób mocowania czujnika który zrealizowałem w motocyklu Yamaha TDM 850