Silnik |
Typ S 06 dwusuwowy, z przepłukiwaniem zwrotnym, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem. Średnica cylindra 57 mm, skok tłoka 58 mm, pojemność skokowa 150 cm3. Stopień sprężania 6,5. Moc maksymalna 6,5 KM (43,3 KM/1) przy 5000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 1,2mkG przy 3500 obr/min. Cylinder żeliwny, ustawiony poziomo. Głowica ze stopu lekkiego. Wał korbowy składany, podparty na czterech łożyskach kulkowych. Stopa korbowodu ułożyskowana na rolkach. Tłok ze stopu lekkiego, dwa pierścienie uszczelniające. Smarowanie mieszankowe (1 : 25). Olej SAE 40-50. |
Gaźnik |
Typ G 20. Średnica gardzieli 20 mm. Główna dysza paliwowa 75. |
Instalacja elektryczna |
O napięciu 6 V. Prądnica-iskrownik zamocowana na prawym czopie wału korbowego. Ustawienie zapłonu 4 mm przed ZZ. Rozwarcie styków przerywacza 0,4 mm. Świeca 14/175 -4- 225. Moc prądnicy 28 W. Zasilanie świateł szosowych bezpośrednie. Prostownik. Akumulator 6 V, 7 Ah. |
Sprzęgło |
Wielotarczowe |
Skrzynia biegów |
Zblokowana z silnikiem, trzybiegowa. Nożna zmiana biegów po lewej stronie. Przełożenia poszczególnych biegów: I-2,925, II-1,486, III-1,000. Smarowanie olejem SAE 40. |
Napęd |
Od silnika do skrzynki biegów łańcuchem 3/8″, przełożenie 2,31; od skrzynki biegów do tylnego koła całkowicie osłoniętym łańcuchem 1/2″, przełożenie 2,79. |
Podwozie |
Rama rurowa, podwójna, otwarta, spawana. Resorowanie koła przedniego na wahaczu i dwu amortyzatorach ze sprężynami śrubowymi i tłumieniem olejowym. Resorowanie koła tylnego na wahaczu i dwu amortyzatorach ze sprężynami śrubowymi i tłumieniem olejowym. |
Nadwozie |
Tłoczone z blach; tylna część zdejmowana dla umożliwienia dostępu do silnika. Zbiornik paliwa umieszczony pod siedzeniem. Siedzenie podwójne. |
Koła |
Wzajemnie wymienne. Tarcze tłoczone z blachy, nierozbieralne. Ogumienie 3,25-14. Ciśnienie powietrza: przód 1,3 atn, tył 1,8 atn. |
Hamulce |
Bębny o średnicy 160 mm, wykonane ze stopu lekkiego, z wkładką stalową; szerokość szczęk 30 mm. |
Wymiary główne |
Rozstaw osi 1355 mm, długość 1920 mm, szerokość 610 mm, wysokość 980 mm, wysokość siedzenia 750 mm, najniższy punkt od ziemi 160 mm. |
Główne ciężary |
Ciężar w stanie gotowym do jazdy 127 kg; obciążenie koła przedniego 52 kg, tylnego 75 kg; największy dopuszczalny ciężar 290 kg. |
Wskaźniki |
Stosunek mocy silnika do ciężaru 51,2 (31,9) KM/t; szybkość na III biegu przy 1000 obr/min silnika 14,5 km/godz. |
Szybkości maksymalne |
Na I biegu – 36 km/godz, na II biegu – 65 km/godz, na III biegu – 76 km/godz. |
Zużycie paliwa |
Średnie, eksploatacyjne 3,3 – 4,0 1/100 km. |
Hamowanie |
Od szybkości 50 km/godz: hamulcem przednim 14 m, hamulcem tylnym 17 m, obydwoma hamulcami 11 m. |